Tillbehörsväljaren Hitta de perfekta mobiltillbehören till din telefon!

Köpvillkor

1. Köpinformation
2. Levaransinformation
3. Priser och betalsätt
4. Transportskador och felexpidering
5. Kvalitet och miljö
6. Sekretess, personuppgifter och marknadsföring
7. Reservationer
8. Returer
9. Felanmälan
10. Ångerrätt
11. Avbeställning
12. Ej uthämtade försändelser
13. Personuppgifts- och anti-SPAM policy
14. Tvist
15. Förändring av köpvillkor
16. Kontakt och övrig information 

1. Köpinformation

Vid beställning träffas avtal om köp när du väljer att bekräfta ditt köp i kassan. En automatiserad orderbekräftelse kommer då att skickas till din registrerade mailadress. Beställda produkter förblir Eight Bits AB egendom till dess de till fullo är betalda.

Din order kommer att skickas från vårt centrallager i Stockholm. Ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlas och skickas från oss. Om du upptäcker eventuella felaktigheter på din order är det därför viktigt att du omgående kontaktar vår Kundservice för att om möjligt ändra din order.

Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självfallet rätt att avboka din order. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits eller vid tekniska fel.

Vi ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig med målsmans medgivande samt med juridisk person.

Beställning sker via Internet. Beställare under 18 år skall ha målsmans tillstånd före köp genomförs. Underårig som beställer utan målsmans tillstånd är ej bunden till köpet, men blir ersättningsskyldig för de kostnader som uppstår för Eight Bits AB. Målsman är ytterst ansvarig för underåriga. Beställningar som utan medgivande görs i annan persons namn anmäls. Alla produkter vi säljer kan användas i Sverige och en svensk manual medföljer när produkten så kräver det. Priserna i webbutiken och eventuella erbjudanden gäller så länge lagret räcker och tillsvidare. Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter eller felskrivningar. Dessa köpvillkor är tillämpliga därest svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med dessa. 

2. Leverans

I det fall en vara är slut i lager eller måste beställas kan leveranstiden vara längre, kontakta oss för leveranstid avseende varor som är slut i lager. Leveranser sker med Posten AB och utförs i enlighet med deras gällande regler för respektive fraktsätt. Paketet når normalt mottagarens serviceställe nästa vardag. Vi skickar er order inom 3-5 arbetsdagar efter lagd beställning. Du finner information kring aktuell lagerstatus under varje produkt på vår hemsida.

Om din beställda produkt är slut i lager förbehåller vi oss rätten att skicka en likvärdig produkt. Detta gäller exempelvis tillbehör såsom kablage m.m. Om du inte är nöjd med ersättningsprodukten har du full returrätt, utan extra kostnad för dig som kund.

Vi står för transportrisken när vi skickar något till dig, vilket innebär att vi kostnadsfritt ersätter dig med en ny vara vid uppkommen fraktskada eller förlust av försändelse. Vid en eventuell retur till oss står du som kund för transportrisken. För ej utlösta paket debiterar vi dig 385 kr för uppkomna omkostnader. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet.

Vi erbjuder följande fraktsätt: 

Posten Brev - Varubrev 1:a Klass – Ditt paket kommer till din brevlåda eller närmaste utlämningsställe där du bor. Leveranstiden skiljer sig åt.beroende på vilken tid under dagen du lägger din order och vart i Sverige du bor. Om din order är registrerad hos oss innan klockan 15.00 så är leveranstiden vanligtvis en helgfri vardag. Annars är leveranstiden två till tre helgfria vardagar.


3. Priser och betalsätt

Samtliga priser anges inklusive moms, beroende på hur du valt att visa dem. Efter att en beställning bekräftats kan pris endast ändras på grund av omständigheter som vi inte råder över (t.ex. krig, naturkatastrofer m.m.) samt vid uppenbara felaktigheter i det angivna priset.

Vi erbjuder följande betalsätt:

Klarna Checkout

  • Detta erbjuder vi dig:
     ✔ Få alltid hem varan innan du betalar
     ✔ 14 dagars betalningstid
     ✔ Du behöver aldrig lämna ut känslig information
     ✔ Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
     

  • Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/förseningsavgift samt dröjsmålsränta. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta via e-post. Kreditupplysningen sköts via Bisnode och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.

    Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.

4. Transportskador och felexpediering

Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället måste detta anmälas omgående till vår kundservice. Det är viktigt att du kollar så att paketet inte är skadad när du hämtar ut den eller får den levererad. För att vi ska kunna reklamera skadan behöver vi anmäla transportskadan till Posten inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Vi kommer att ombesörja en ny leverans kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet. För att reklamationen mot Posten ska kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget och adresslappen som kom med den fraktskadade försändelsen.
En beställning som är felaktigt expedierad behöver du anmäla snarast möjligt till vår kundservice. En ny korrekt leverans kommer då att ske till dig per omgående utan extrakostnad.

Force Majeure
Eight Bits AB är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar Eight Bits AB fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

5. Kvalitet och miljö

Kvalitetspolicy - Vår kvalitetspolicy bygger på att garantera snabba och säkra leveranser av högkvalitativa produkter och att alltid hålla kunden informerad med aktuella leveransbesked. Våra produkter väljs ut med omsorg av erfarna inköpare och vikt läggs på kvalitet och tillförlitlighet. En viktig del av kvalitetspolicyn är att motivera våra leverantörer att leva upp till de krav som vi och våra kunder har vad det gäller lager- och logistikhantering. Detta för att uppfylla kundens krav på rätt produkt vid rätt tidpunkt.

Miljöpolicy - En stor del av vårt miljöarbete består av att i så stor utsträckning som möjligt återanvända och i sista hand återvinna förpackningsmaterial för att slippa anskaffa nytt för den slutgiltiga leveransen till konsument. Vi strävar ständigt efter att utveckla och förbättra vårt miljöarbete och följer de förordningar som finns för att så småningom kunna garantera vårt arbete genom certifiering. En av målsättningarna med miljöarbetet är att garantera våra kunder en pålitlig partner och leverantör av IT-produker där vi i så liten omfattning som möjligt belastar miljön och samtidigt motiverar våra kunder att göra ett miljömedvetet val.

6. Sekretess, personuppgifter och marknadsföring

När du handlar hos oss anger du personuppgifter så som namn, adress, mailadress, telefonnummer och i vissa fall även personnummer. Denna information behöver vi för att leverera varan till dig, men även för hantering av garantiärenden eller försäkringar. Personnummer krävs vid eventuell kreditupplysning samt vid tecknande av försäkring.

Eight Bits AB,  559022-8986, Wesströms Väg 6B, 19279 Sollentuna, är personuppgiftsansvarig, som behandlar personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen (1998:204). Behandling av uppgifterna (inklusive i förekommande fall personnummer) kan ske av oss eller av någon av våra samarbetspartners. Syftet med denna behandling är att kunna fullgöra våra åtaganden mot dig som kund, informera om erbjudanden samt fullgöra eventuella bonusavtal. Personuppgifterna behandlas också inom ramen för marknads- och kundanalyser, som utgör underlag för marknadsföring, metod- och affärsutveckling, och för att fullfölja det som krävs av oss enligt lag.

Genom att acceptera våra köpvillkor samtycker du till att bli kontaktad av oss i marknadsföringssyfte. Kontakt kan komma att ske via mail, SMS, postala utskick eller på andra sätt. Eight Bits AB strävar efter att erbjuda dig som kund bättre och mer personliga erbjudanden. Det innebär att vi kan använda särskilda kriterier som grund för marknadsföring, exempelvis inköpsstorlek, inköpsfrekvens, inköp av visst sortiment eller vara, inköp i en viss försäljningskanal mm. Vi kan även komma att komplettera kunduppgifter i syfte att erbjuda god kundvård. För att kunna upprätthålla en god servicenivå gentemot dig som kund dokumenterar vi all kundkommunikation. Du har rätt att på begäran ta del av dessa uppgifter. Om uppgifterna skulle visa sig vara felaktiga, ofullständiga eller på annat sätt irrelevanta åligger det oss att vidta rättelseåtgärder. Som kund kan du motsätta dig att dina uppgifter används för marknadsföringsändamål varvid Eight Bits AB åtar sig att införa en så kallad reklamspärr. Anmälan om reklamspärr görs till Kundservice på telefon 08-626 92 90.

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring.

7. Reservationer

Eight Bits AB reserverar sig för framflyttning av releasedatum, prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida/annonser. Vi reserverar oss för att vissa produktbilder och produktinformation inte är slutgiltig. Eight Bits AB förbehåller sig rätten att stryka en beställning utan att hänvisa till en speciell anledning.

8. Returer

För alla typer av returer så måste du som kund först kontakta vår kundtjänst via e-post (kundservice@mobileworld.nu) eller telefon (08-626 92 90) för att få returinstruktioner samt ditt returärende registrerat. För varor som skickas till Eight Bits AB utan att först ta kontakt tas inget ansvar. Observera att för garanti och reklamationer så är följande ej godkänt: returer som visar sig vara felfria, fel som uppkommit genom felaktig användning/hantering, returer som saknar tillräcklig felbeskrivning, om varan saknar eller har bristfälligt emballage, samt returer som av annan anledning inte godkänns av Eight Bits AB. Det är viktigt att skriva så utförligt som möjligt för att vi ska kunna göra en schysst bedömning. Om returen inte godkänns kommer den att returneras till avsändaren som debiteras en testavgift på 200 kr samt fraktkostnader och eventuella övriga avgifter. Kunden ansvarar för produkten tills dess att den mottagits av Eight Bits AB.

9. Felanmälan

Om du skulle behöva skicka tillbaka en produkt på grund av fel, skada eller annan anledningen så ber vi dig att först skicka iväg ett meddelande till kundservice@mobileworld.nu. I meddelande ska du beskriva felet så återkommer vi med returanvisningar.

10. Ångerrätt

Ångerrätt : Är du inte nöjd med något som du har beställt så har du 14 dagars ångerrätt efter mottagandet. Produkten skall då vara oanvänd och i sin originalförpackning. Original förpackningen skall vara hel och oskadad annars så gäller inte returrätten. Använd därför alltid ytteremballage vid retur av produkter exempelvis brun wellpapp. Ångerätten gäller inte om du bryter förseglingen till en programvara. Skriv, klistra eller tejpa inte på produktens originalförpackning. I dessa fall gäller inte öppet köp. Vid retur av varan måste den vara komplett med samtliga tillbehör. Originalförpackningen måste vara oskadad. Kunden står för kostnaden för returfrakten och ansvaret för produkten tills att den kommer Eight Bits AB till handa. Vi rekommenderar att ni skickar paketet som rekommenderat brev så att ni kan spåra paketet på postens hemsida. Maila gärna språningsnummer till oss. Kunden ersätts inte för frakt eller andra avgifter i samband med beställning. Återbetalning av varans värde sker normalt inom 1-2 veckor från att Eight Bits AB mottagit varan. Vid fakturaköp makulerar vi din faktura och skapar en kreditfaktura. Om du betalat med kort sätter vi in pengarna i det konto du använde vid köp.

Returadress:

Eight Bits AB
Wesströms Väg 6B
19279 Sollentuna 

11. Avbeställning

Kunden har rätt att avbeställa en order innan den packats hos Eight Bits AB. Efter att en order är packad och fram tills att den är skickad gör vi som en extra service till våra kunder vårt bästa för att stoppa leveranser om kunden önskar avbeställa. Efter att ordern är skickad är avbeställning ej möjlig. 

Avbeställning ska ske via mail till kundservice@mobileworld.nu eller telefon 08-626 92 90.

12. Ej uthämtade försändelser


Vid en eventuell retur till oss står du som kund för transportrisken. För ej utlösta paket debiterar vi dig 385 kr för uppkomna omkostnader. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet.

13. Personuppgifts- och anti-SPAM policy


Alla personuppgifter som du lämnar till Eight Bits AB hanteras med största respekt. Vårt sätt att samla och lagra information följer Personuppgiftslagen, SFS 1998:204. Lagen bygger på gemensamma regler som har beslutats inom EU. 

Eight Bits AB medverkar ej till att skicka så kallade SPAM. Som kund till oss kan du få e-post och sms rörande er order, leverans eller annan kommunikation du initierat. Samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. Email från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer ej. Vid automatiskt utskick kan du som kund enkelt avregistrera dig, information om hur du gör finns alltid i mail eller sms. Detta kan ske utan att du som kund måste göra en inloggning eller liknande. 

Vi förbinder oss att inte på något sätt lämna ut eller sälja vidare de personuppgifter som vi inhämtar från våra kunder. Vi inhämtar bara den information som vi behöver för att kunna behandla din order och informationen används bara av oss själva samt de partner vi använder för att kunna genomföra köpet.

Du har alltid rätt att om registrerade personuppgifter begära: 
- utdrag av registrerade uppgifter 
- att registrerade uppgifter ändras 
- att registrerade uppgifter raderas 

14. Tvist


Vid eventuell tvist följer Eight Bits AB de utslag i specifika kundärenden som utfärdats av Allmänna reklamationsnämnden. Vidare följer Eight Bits AB de allmänna rekommendationer som Konsumentverket utfärdar.

15. Förändring av köpvillkor


Eight Bits AB förbehåller sig rätten att ändra i nuvarande köpvillkor.

16. Kontakt och övrig information


Beröm eller klagomål tas tacksamt emot via vår Kundservice. Vid eventuella tvister är vår målsättning att alltid komma fram till bästa möjliga lösning på det inträffade. Vid en eventuell tvist hos Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer vi alltid den rekommendation som ges av ARN. Konsumentköplagen (KKL) samt Distanshandelslagen (DHL) är tvingande lagar vi som återförsäljare arbetar efter. Våra köpvillkor är komplement till dessa bägge lagar.

Länkar på mobileworld.nu möjliggör att du också lämnar denna server. De länkade webbplatserna kontrolleras inte av Eight Bits AB och Eight Bits AB bär således ingen som helst ansvar för innehållet på dessa webbplatser.

Den betaltjänstlösning vi använder uppfyller PCI DSS kraven

Telefon
0728897274
09:00 - 16:00 helgfria vardagar
Lunch 11:30 - 12:30

Leveransadress:
Eight Bits AB
Bergkällavägen 39J
19279 Sollentuna
Sverige